Efficiency in social media: maak het jezelf gemakkelijk!

Doelgroep en social media

Social media bieden veel mogelijkheden in de communicatie met je doelgroep. Ze zijn haast onmisbaar geworden. Veel doelgroepen zijn zelfs niet meer te bereiken zonder. De inzet van social media heeft natuurlijk wel alleen zin als je het goed doet. En dat kan behoorlijk wat tijd en energie kosten.

Onderwerpen en teksten

Uiteraard is het van belang hoe je je onderwerpen bedenkt en hoe je daar goede inhoud over schrijft. En welke social media je kiest om dit specifieke bericht te versturen. Vandaag gaat het juist niet over dit meer creatieve aspect van het proces.

Social media en efficiency

Als je die stappen eenmaal hebt genomen, moet je de berichten ook nog publiceren. En ook dat kan tijdrovend zijn. Elk medium heeft zijn eigen normen waaraan berichten moeten voldoen. Regels voor de maximum lengte van de tekst en voor de grootte van het beeldmateriaal, etc.

Efficiency in social media

Vaak wil je een boodschap versturen via verschillende kanalen. Daarmee maak je namelijk je bereik groter. Maar om zo’n bericht op ieder van de gekozen kanalen apart te posten is arbeidsintensief. En jij hebt jouw eigen activiteiten. Als je een groot deel van jouw tijd zou willen steken in social media, was je wel online marketeer geworden …

Hulpmiddelen

Gelukkig zijn er allerlei tools die je hierbij kunnen helpen. En nog online ook. Over het algemeen zijn deze tools heel toegankelijk en heel tijdsbesparend. Zelf gebruiken wij Hootsuite heel intensief, maar er is keuze zat.

Je moet er even 1 keer de tijd voor nemen om je account in te richten en een beetje wegwijs te raken in de software. Je koppelt al je social media accounts, die je vervolgens vanuit 1 dashboard kunt gebruiken en beheren. (Mocht het niet meteen helemaal lukken, er staan heel goede turorials online.)

Er is geen excuus meer, aan de slag!

Geloof me, neem even die eenmalige drempel. Gebruik het daarna een paar weken lang bijna-dagelijks en je wilt nooit meer zonder. Bovendien zijn deze tools heel betaalbaar en bij een beperkt gebruik meestal zelfs gratis.

Mocht je er toch niet helemaal uit komen, aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag op weg!

Leave Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis marketing tips.
Tips die anderen liever voor zichzelf houden
We respecten je privacy.